Gå videre til hovedindholdet

Præsentation

Hej og velkommen til min blog



Jeg hedder Wilma, er fra 1951 og er pensioneret pædagog.
Jeg er mor til 3, hvoraf den yngste har handicaps. Det har siden hun var lille været en kamp med systemet, om at få den rette hjælp og støtte. Jeg har fra hun var teenager selv undervist hende, og gør det stadig nu på VUC.

Jeg er forfatter til bogen, GULDÆSKEGAVEN, (Mor er verdens bedste skole)



Kan købes på

Kan høres på Nota



Jeg har altid elsket at skrive, og har skrevet for flere facebook sider efter jeg fik et chok, da min venindes barn blev tvangsfjernet.

Selv har jeg arbejdet på bosteder.

Min veninde er en ressource stærk mor, der har et barn med handicaps, som kun hun forstår at tackle. Hun er omsorgsfuld og kærlig, og har endda overskud til at hjælpe andre også.

Jeg var nærmest i chok, da jeg fik indblik i en grim verden af tvang og magt, lovbrud og misrøgt af anbragte børn og unge i det offentliges regi, som jeg slet ikke havde forestillet mig kunne foregå i Danmark. En form for underverden kun de implicerede kender til.
Jeg har derfor også demonstreret for at vise min støtte til de fejlanbragte børn, unge, deres forældre og bedsteforældre.
Jeg skriver nu om disse overgreb.



Mennesket
Jeg er andet og mere end et menneske med en krop i forfald.
Min krop er blot et hylster omkring noget der er langt, langt større og som varer evigt.
Lad ikke kroppens forfald ødelægge det for den DU i virkeligheden er.
Lev den DU er, uafhængig af dit forfaldne hylster.
Da vil andre også kunne se DIG, som den DU er.
Din forfaldne krop, vil blive transparent og dit virkelige JEG, vil træde frem i lyset.

Wilma Clausen

Populære opslag fra denne blog

Paradokset i det danske retssystem

Paradokset i det danske retssystem Teoretisk er vi alle lige for loven, men i virkeligheden er praksis en ganske anden. I forhold til den forvaltningsretslige lovgivning er der en markant ulighed mellem myndighed og borger. Hvis en borger ikke overholder lovgivningen, bliver vedkommende dømt for overtrædelse af loven. Hvis myndighederne/en myndighedsperson bryder loven i forhold til en borger er vedkommende anderledes og godt stillet. Myndighederne kan teoretisk set begå alle de lovovertrædelser de lyster. De kan endda bede politiet om assistance. Politimyndigheden vil uden så meget som at blinke, udføre den bestilte ordre fra myndighedspersonen.  Politiet undersøger altså ikke først om den bestilte ordre strider mod loven. Hvis en borger henvender sig til politiet angående beviseligt og dokumenteret magtmisbrug og lovovertrædelser begået af myndigheden mod borgeren, vil politiet end ikke tage imod en sådan anmeldelse. I den henseende er borgeren re

Retssikkerheden i Danmark er ikke et retssamfund værdigt

Når man som psykolog vælger at følge sin samvittighed og anmelde  fusk og ulovligheder, kan der ske det  der skete for Michael Adam Guul. Karaktermord. Nu er han renset. Han er skarp og præcis i sin fortolkning og analyse af børnesager. Børneanbringelsesområdet er et område, hvor der sker store svigt overfor børnefamilier.  Afsløringen af Langelands svigt og lovbrud er ikke enestående eller enkeltstående. Det er en tendens i hele landet. Det går ud over uskyldige mennesker, som bliver ødelagt for livet. Grunden til at det kan lade sig gøre er, at retssikkerheden for forældrene  reelt ikke eksisterer. Man lytter f.eks. Kun til kommunerne i Ankestyrelsen og i retssystemet. Forældrene dømmes uden retfærdig rettergang og på udokumenterede påstande som tages for pålydende. Når nogen i Systemet forsøger at melde og påpege dette, sker der det, som er sket for Michael Adam Guul. Derfor er hans historie vigtig. Du kan læse mere herunder : “ Del - del —og se opslag nedenfor 😊😊💛🧠Hermed en ken